*KLIK Dog days*

Weet je wat jij zou moeten doen

zei een vriendinneke tegen me….

de liefde verspreiden 🙂

* proest *


ik barstte in lachen uit en zei,

“ja dúh”
m’n liefdesleven is “knudde”


m’n roze wolken

komen niet eens boven het maaiveld uit of ze

of ze vliegen al in de hens…

ik voel me zo’n sukkel.

té goed van vertrouwen ook….

dom…
wat dacht je van dom: -)
jawel hé

ook dat misschien..

jawel ik heb genoeg te geven maar ehhh

dat

geef ik dan wel aan de planten en de dieren op m’n pad,

de kinderen en oude mensen,


alles daartussen…

neuhhh die wachten daar niet op.


nee hoor,

laat mij nou maar

lopen langs de straten,


nu ja een verbrand terrein is ook goed,

zei ik gekscherend


en dat is wat ik gedaan heb,

ik liep hier met mijn grote schat,

op vier pootjes,
m’n soulmate,
m’n allesie


en we hebben onze gedachten

weer een beetje geordend


ons ladekastje opgeruimd

want dat was een rommeltje,


van flarden leukerigheid,

en lieverigheid,

en zoete praatjes,
dat alles

wat niet meer in mijn interieur past,


m’n harde schijf even defragmenteren

een keer goed op jezelf vloeken…
hoe je tóch zó stom hebt kunnen zijn…

en dan weer door met leven,

dacht ik…


maar het wil niet erg lukken jongens,

ik voel me toch zo’n enorm sulleke.


soms kom je een mens tegen

die ……….


en … ondanks verschillen en problemen voor je op de weg

wil je tóch…


ach nee,
laat ik je niet vervelen met mijn liefdesleven,

m’n prinses op het witte paard
zal vast nog weleens voorbij komen draven.


want het komt zoals het komt,

soms anders dan verwacht…..


ondertussen ..

heb ik hier genoten op dit desolate stuk land,

wat twee jaar geleden een prachtig stuk heide gebied was,

brand verwoestte het,

een achteloos weggeworpen peuk zette het in lichterlaaie,


maar de natuur komt terug,

sterker dan ooit,

jonge hei staat er alweer..

een konijn huppelde voor me uit,

en reeënvoetjes heb ik gezien…

het leven komt terug,

ik ook, ‘k weet het zeker,

maar sjipssss,

’t is niet eenvoudig.


Niets is voor altijd,

we zijn altijd in beweging

en dat is goed,


het lijkt wel een floproos: -)

niet uit te roeien.

op brakke grond staan we het sterkst,

dus vooruit dan maar weer met de geit


laat je niet uitroeien webbies,

een heerlijke zondag

wens ik jullie,

ik hoor de klokken al luiden ..

even naar de klepel zoeken vandaag : -)
tot morgen maar weer

xxx

